Webinar Minggu Ini Siri 2 Peringkat MRSM Balik Pulau


Berkat sokongan rakan-rakan guru yang sentiasa bersemangat untuk menimba ilmu berkaitan teknologi pendidikan, Jawatankuasa PAK-21 menganjurkan Webinar Minggu Ini (WMI) Siri 2. Kali ini menampilkan guru-guru MRSM Balik Pulau yang sememangnya mahir dalam menggunakan aplikasi-aplikasi dan teknologi dalam PDPC mereka. 

Tema minggu ini lebih terbuka dan tidak terlalu menjurus kepada penggunaan Akaun Office 365. Purata penyertaan bagi setiap sesi adalah 25-40 orang peserta. Lebih menarik lagi, kehadiran dalam webinar dalaman ini akan dikira sebagai hari berkursus dalam sistem GOTNA MARA, satu sistem perekodan kursus dan latihan warga MARA.



Pembukaan siri 2 webinar kali ini dimulakan oleh salah seorang Microsoft Innovative Educator Expert (MIE Expert), Cikgu Aimi Shaheera yang berkongsi tentang penggunaan SWAY dalam PDPC. Seterusnya, Cikgu Shahiza Syukri (Apple Teacher) berkongsi tentang penggunaan iPad dalam menguruskan tugas-tugas sebagai seorang pendidik. Sesi yang terakhir bagi Siri 2 WMI, disampaikan oleh Cikgu Normazaini yang membawa peserta mengeksplorasi tentang Microsoft Stream (laman video Office 365). Sesi bersama Cikgu Fitri yang bakal mengupas tentang keupayaan Streamyard ditangguhkan untuk memberi laluan dan fokus kepada Audit Dalaman ISO. Ketua Jabatan Sains, Encik Zulkifli Abdul Rahim pula bertindak sebagai antara Moderator dalam webinar pada minggu ini.




Kesimpulannya, siri Webinar Minggu Ini (WMI) yang dianjurkan oleh Jawatankuasa PAK-21 MRSM Balik Pulau dapat menambah pengetahuan para peserta dalam kalangan pendidik dan ia amat bermanfaat untuk diaplikasi dalam mengendalikan PDPC di Abad-21 ini.

Comments